Saturday, July 23, 2011

Minah Bt Md Nor, aku sayang kau ♥

SELASA
balik-balik je dari Sekolah. mak aku suh aku sesiap nak pegi MELAKA. motif? mak aku dapat call tengah hari tu, moyang aku sakit. dah teruk, sampai mulut berdarah. dengan tak makan nya, mandi pon tak, aku terus tukar baju. naik kereta pegi MELAKA.

mula-mula aku agak cool, ingat sakit sikit je. tapi bila aku sampai, aku tengok dia terbaring je. bercakap pun tk boleh dah. makan pun kena guna straw. luluh gila hati aku masa tengok dia dlm keadaan macam tu. dia dah tak kenal aku, dia lupa semuanya. sayu gila aku tengok dia. 

rasa macam nak nangis, tapi aku tahan je air mata aku masa tu. sebelum balik rumah, aku sempat cium pipi dia. sempat jugak peluk dia.. aku sayang dia. masa kecik2 selalu main dengan dia. tiba2 masa tu aku ingat semua memori dengan dia. tapi aku tetap tahan air mata ni. masa dalam kereta baru aku nangis. rasa kesian kat dia. mcam aku tak berguna plak. tk jaga dia masa dia sakit. menyesal gila. :'(

RABU
pagi tu lagi, aku dah start menangis kt skolah. trkenang lagi semalam punya psal. puas luahkan kt kengkawan. tetibe petang tu, aku online masa kt sekolah. tengok kat wall FB, akk aku cakap yang moyang aku dah meninggal. tak tahu nak gambar kan macam mana perasaan aku masa tu. sedih ada, marah pun ada. sebab mak aku lgsung tak amik aku kt sekolah. aku tak ada masa kebumikan arwah. terkilan abis aku masa tu. pasrah jelah, apa yang mampu aku buat. sedekahkan al-fatihah kepada beliau.

Minah bt Md Nor, aku sayang kau sangat. aku takkan pernah lupa kenangan kita. kau lah insan yang paling aku sayang. semoga kau di tempatkan di kalangan orang yang beriman. AMIN!  

No comments:

Post a Comment